• 22 września, 2021
  • 5 minutes read

Jak wykorzystać pozycję eksperta w działaniach marketingowych?

Jak wykorzystać pozycję eksperta w działaniach marketingowych?

Czynności marketingowe prowadzone w sieci w dużej mierze skupiają się na pozycjonowaniu stron internetowych, które polega na zdobywaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Umożliwiają to działania bezpośrednie, związane między innymi z optymalizacją, link bilingiem i copywritingiem. Nie należy jednak zapominać również o kwestiach, które mają pośredni wpływ na widoczność witryny w sieci.

Jedną z nich jest wizerunek firmy. Warto dbać o niego przez cały czas, ponieważ ma ogromny wpływ na to, jak jest ona postrzegana przez potencjalnych klientów. Najwięcej korzyści przynosi wtedy, gdy jest budowany w oparciu o pozycję eksperta we własnej dziedzinie. Firma może wtedy liczyć na większe zaufanie odbiorców, co przełoży się na lepsze zainteresowanie dostępną ofertą. Jak więc wypracować sobie taką pozycję?

Content marketing – sposób na pozyskiwanie nowych odbiorców

 

Ekspercka wiedza na temat prowadzonej działalności to skarb, z którego pod żadnym pozorem nie należy rezygnować. Dzięki niej wszelkie prowadzone działania promocyjne mogą w sposób znaczący zyskać na jakości. Doskonałym na to przykładem jest content marketing.

Jest to strategia polegająca na tworzeniu wartościowych, merytorycznych treści, które okażą się przydatne dla odbiorców. Odpowiadają bowiem na konkretne pytania, rozwiązują wątpliwości, a także dostarczają niezbędnej wiedzy z danej dziedziny. Oczywiście takie treści nie mogą mieć czysto reklamowego charakteru. Trzeba postawić na content, który swoją jakością zachęci odbiorców do tego, aby dowiedzieć się więcej na temat firmy.

W jaki sposób przygodową strategię content marketingową

 

Żeby to wszystko stało się możliwe, wszelkie działania muszą zostać odpowiednio dostosowane do potrzeb odbiorców treści, jak również sposobów na poprawę widoczności marki. Trzeba dowiedzieć się, czego tak naprawdę oczekują osoby odwiedzające docelową stronę internetową. Taka analiza musi ponadto uwzględnić najważniejsze instrumenty content marketingu.

  • Firmowy blog – zdecydowanie najlepsze miejsce do tego, aby budować i wzmacniać pozycję eksperta. Należy go traktować jako platformę dzielenia się posiadaną wiedzą. Blog posłuży też do interakcji z odbiorcami i budowania zaangażowanej społeczności.
  • Artykuły, poradniki, e-booki – a więc treść, która powinna być publikowana na blogu bądź w innym miejscu związanym ze stroną docelową. Jak już wspomnieliśmy, musi ona zawierać przydatne informacje, najlepiej podane w przystępny sposób.
  • Materiały graficzne i filmowe – nie tylko teksty, ale też ciekawe zdjęcia, infografiki oraz nagrania wideo, które urozmaicą przekaz i sprawią, że trafi on do szerszego grona odbiorców.

Wymienić możemy jeszcze podcasty, webinaria, a także działalność na portalach społecznościowych. Ze względu na charakter content marketingu, warto prowadzić go wraz z agencją interaktywną. Dlaczego? Ponieważ będzie ona w stanie „upakować” merytoryczną wiedzę w taki sposób, aby okazała się ona po prostu atrakcyjna. Przy okazji zyska na wartości pod względem wymagań stawianych przez algorytmy wyszukiwarki Google.

Dlaczego content marketing jest tak ważny dla pozycjonowania?

 

Budowanie i wykorzystanie pozycji eksperta nie wpływa bezpośrednio na widoczność firmy w sieci i pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Robi to jednak w sposób pośredni. Wartościowe, ciekawe treści publikowane (i dystrybuowane) w odpowiedni sposób gwarantują bowiem znacznie większy ruch na stronie. Do tego dochodzą interakcje, które zwiększają współczynnik konwersji. To natomiast ma ogromne znaczenie dla rankingu witryny.

Nie można przy tym zapominać o podejściu samych odbiorców. Firma zyskuje ich zaufanie, biorą oni również czynny udział we współtworzeniu i promowaniu przekazu. Dzięki temu istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że skorzystają oni z dostępnej oferty. Z tego właśnie powodu content marketing okaże się niezwykle pomocny, dlatego nie należy z niego rezygnować.

Zobacz również

Jak powstaje projekt domku mobilnego?

Jak powstaje projekt domku mobilnego?

Bardzo wysoki komfort, możliwość użytkowania przez okrągły rok i pełna mobilność – to najważniejsze zalety holenderskich…
Jak dobrać instalację fotowoltaiczną do pompy ciepła?

Jak dobrać instalację fotowoltaiczną do pompy ciepła?

Pompa ciepła to innowacyjne urządzenie grzewcze, które cieszy się rosnącą popularnością. W połączeniu z fotowoltaiką pozwala…
Jak zorganizować transport na budowę?

Jak zorganizować transport na budowę?

Transport maszyn, pojazdów, materiałów i kontenerów na budowę może przysparzać trudności organizacyjnych na budowie. Jak zorganizować…