- 27 września, 2021
- 8 minutes read
Jak wybrać dobrą agencję SEO? Pięć cech, na które warto zwrócić uwagę
Rynek marketingu internetowego to szerokie spektrum możliwości zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów. Agencje SEO, które oferują usługi pozycjonowania w wyszukiwarce, różnią się od siebie nie tylko cenami, ale też wielkością, ofertą, czy też zwartością usług. Co to właściwie jest agencja SEO i na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji o współpracy? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Co to jest agencja SEO?
Na początku warto wyjaśnić, co to jest agencja SEO, czym się zajmuje i dlaczego w ogóle warto podjąć z nią współpracę. SEO to skrót od sformułowania Search Engine Optimization, czyli koncepcji polegającej na wprowadzaniu pewnych strategii w obrębie strony internetowej, które podwyższą jej pozycję i częstotliwość pojawiania się w wynikach wyszukiwania. W obrębie działań SEO można wymienić trzy główne elementy:
- SEO copywriting
- optymalizację SEO
- SEO Content Marketing
Te strategie pozwalają “organicznie”, czyli np. bez zastosowania płatnych kampanii w Google Ads, zwiększyć widoczność witryny i dotrzeć do potencjalnych użytkowników. Podsumowując, agencja SEO to rodzaj agencji marketingowej realizującej usługi organicznego “reklamowania” podmiotów w wyszukiwarce internetowej, najczęściej Google.
- Elastyczność
Skuteczny marketing w Internecie to proces, który wymaga indywidualnego podejścia do każdego klienta. Główną cechą dobrej agencji interaktywnej jest elastyczność. Dobra agencja SEO powinna oferować różne formy współpracy, zarówno jeśli chodzi o ofertę, jak i długość umowy, model rozliczania, a także sposób dostarczania informacji o wynikach prowadzonych działań reklamowych. Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy z wybraną agencją SEO sprawdź, czy ta jest w stanie odpowiedzieć na Twoje potrzeby biznesowe. Upewnij się, na ile wybrana agencja marketingu internetowego może wesprzeć Cię w przypadku obsługi strony internetowej, a także czy pomoże Ci w przypadku awaryjnych sytuacji.
- Dyspozycyjność
Proces pozycjonowania SEO to dynamiczna strategia reklamowa, która może wymagać regularnych lub nagłych konsultacji klienta z firmą wspierającą działania reklamowe. Podczas wyboru agencji interaktywnej świadczącej usługi SEO zwróć uwagę na to, jak szybko i w jakiej formie odpowiada na wiadomości swoich klientów. Skuteczna agencja interaktywna powinna skontaktować się z Tobą maksymalnie 24 godziny od próby podjęcia kontaktu. Sposób komunikacji to jedna z kluczowych kwestii współpracy pomiędzy klientem a firmą zajmującą się usługami SEO.
- Kompleksowość
Skuteczny marketing internetowy łączy w sobie różne strategie i formy reklamy. Wyraźnie widać to na przykładzie SEO – żeby osiągnąć wysoką widoczność warto sięgnąć zarówno po SEO copywriting, jak i optymalizację SEO. Profesjonalna agencja SEO powinna proponować różne usługi z zakresu marketingu digitalowego, aby zaproponować Ci strategię reklamową skrojoną na potrzeby określonego biznesu.
- Terminowość
Ważnym czynnikiem wpływającym na sukces reklamowy w sieci jest skrupulatna realizacja usług marketingu internetowego. Oznacza to, że dobra agencja SEO powinna wyznaczyć konkretny harmonogram, według którego będzie realizować zamówione działania. Między innymi od regularności zależy, czy proces pozycjonowania SEO Twojej strony internetowej przyniesie Ci wymierne korzyści.
- Nowoczesność
Cechą dobrej agencji interaktywnej jest to, czy działa według aktualnych trendów, praktyk, a także sposobu funkcjonowania algorytmów Google. Te są regularnie aktualizowane, a zasady ich funkcjonowania determinują formę prowadzenia usług SEO. Dlatego, specjaliści SEO z agencji powinien być na bieżąco z nowościami ze świata marketingu w wyszukiwarce. Zanim podejmiesz współpracę sprawdź, czy wybrana firma SEO nadąży nie tylko za Twoją branżą, ale też za dynamicznymi zmianami.